underbara ven


jag älskar väl dom gula cyklarna, de gula tröjorna och det gula rapsfältet!

innan vi går igenom gårdagen så får vi väl gå igenom fredagen, eller iaf de lilla som jag minns!
fredag, dagen började med att jag kolla på en lägenhet som inte var något att ha, sen hämtade jag upp lina från stormgatan och "emil i löparen", vi körde och fixade beer som skulle drickas på ven, därefter körde vi hem till kojan för att prova klänningar till salsakvällen, mycket nöjd. hem till lina och fixade till oss sen kom emil o adde och vi drog ner till don pedro för en öl och pizza, sen hem till emelie o erika för förfest, holmis skulle ta det lugnt för att vara någorlunda pigg till ven (sett mig ta det lugnt?) , ner en snabb runda på inferno som inte var så bra som jag hade hoppats på.. istället hamnar jag i baren med emil (det värsta man kan göra) då han verkligen e glad för att fylla brudar, och jag tappa de helt!! inget minne alls, sjukt! dressing i hela huet o nattstirrande, verkligen inte helt hundra!

lördag, vaknar upp fortfarande full o i klänning o strumpbyxor , beställer taxi till stormgatan får med mig lina, kamph, emil o max och drar hem till bönis, packar högenväskan med öl o shorts (allt som behövs)  och drar ner till båtarna och möter upp resten utav svingänget. efter en fartfylld båttur springer vi eller ja mest jag upp för bäckviksbacken för att vara säker på att jag får en tandemcykel, jag skulle egentligen sitta fram men det gick verkligen inte bönis med på och det kanske var tur? cyklade ner till campingen för kubbspel o öldrickande, hönorna vann över svintupparna, mycket nöjd ;) sen snurrade vi runder med en pinne, skulle hitta skorna o trillade. efter det blev det lunch på campingen, fint med spätta. var också mycket nöjd med att där var reserverat för en gräsare! efter lite mys o matsmältning var det dax att stiga på dom gula järnhingstarna igen, upp för backen o vidare mot kyrkbacken och ja jävlar vad skoj vi hade där, tror vi var höjdpunkten på mångas ventripp denna lördagsdag. vi spelade kubb även här och hade en jädrans massa publik som klappa när det gick bra o hjälpte till att vara domare, hönorna vann även den andra gången och tredje gången gjorde vi oss annars fanns det risk för att vi hade fått cykla till båten själv och det var vi verkligen inte sugna på. sen när det var dags för att cykla upp för backen så hade jag o bönis bestämt oss för att vi jävlar i det skulle klara hela backen, men sett bönis eller? lika fräsch som en urtvättad gammal indian. pigg som en 70åring? ja ni vet själv. så det blev inget med de. cykelfärden mot bäckviken var iaf något av det roligaste som jag har varit med om på länge, kissade nog på mig 511 gånger.
Bönis: Holmis jag har koll på läget!
ett, två, tre också ligger vi i rapsfältet och det var inte för att vi tog en gräsare! hahahaha, som jag garvade och det gjorde alla som cyklade förbi oss också, enligt en man så hade vi druckit för lite öl???  jovisst, vi har nog aldrig druckit för lite tror jag. jag är iaf mycket nöjd med att vi överlevde ventrippen, var dock nära att jag tappa de i backen, föll rakt ner på arslet. efter en sjungande hemfärd med den lille båten stack vi hem till bönis, han gick i däck men vi lyckades väcka han igen, som tur var. matchen kollade vi knappt på, sverige förlorade men lika glada för det var vi! dans och pippirull! när klockan slog halv 12 drog vi ner istan, var inte riktigt på g då kände man så blev bara en snabb runda, orkade inte ens göra svintoastar så det fick bli pölsemannen och sen falken för att kolla lejonkungen, mycket nöjd!

verkligen en helt underbart fin ventripp med mina favvisar!

nu sitter jag hemma hos pappa i ekeby och väntar på att min sötaste lilla lillasyster ska komma hem från sin mormor! sen blir det mys!

köss mina trogna läsare



gla för rapsfält




& verkligen mega gla för hven!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0