Äääälskar lax!

Efter ett jobbpass, lek och bus med barnen och endast ätit en bulle och lite youghurt så var jag väldigt hungrig när det var dags för middag. Så jag lassade upp! Åt dock inte upp riktigt allt men fy fan vad gott det var :)

Då var det torsdag

(detta skulle publicerats innan idag)

Och snart är det helg.
Jobbar till 14 idag sen kommer Sabina och Milo hem till oss för att leka. :) jag ska försöka hinna tvätta 3 maskiner tvätt också innan 16, vi får väl se hur det går.. Det är väl typ det som händer idag.

Imorgon jobbar jag 7-16 sen håller jag verkligen helg heeela helgen! :)

Köss till er

Inte utan min väska!

En bra dag

Känner mig allmänt glad nuförtiden.
Vågen visar neråt, jag har världens bästa unge, fina vänner, underbar familj, trivs jätte bra på nya jobbet och efter att gått på föräldrarpenningen innan så känner jag mig numera "rik" :)
Ville bara dela med mig utav det.

Idag kommer mamma hit för att umgås och sedan passa William. Jag jobbar 14-19 idag. Innan dess tänkte jag städa, shoppa lite kläder och mat. Men nu luktar jag att en bajsblöja är redo att åka av, piiii!

Köss på er!

Godmorgon just nu, haha!

Midsommarhelg

Vilken underbar midsommar helg vi har haft! :)

Midsommarafton, jobbade först till 14. Sen körde jag William och farmor hem till pappa, annika och Julia i Ekeby där en stor del utav släkten befann sig för att umgås och fira. Dagen och kvällen bestod utav korv med bröd, lekar i alla dess former, midsommarmat, god dricka, lite dans m.m. Sen sov typ alla över, finns det hjärtrum så finns det stjärtrum ;)

Midsommardagen, förra midsommardagen åkte vi alla till Liseberg sådär spontant. Detta året åkte vi istället till bakken, spontana familjen! där hade vi en mycket bra dag som avslutades med två rätters. Var hemma i min säng efter kl 01 så det blev en lång men väldigt rolig dag! :)

Än så länge har jag mest jobbat och så ser resten utav veckan ut, förutom till helgen för då är jag ledig. :)

Köss på er

Bjuder på en bild från förra sommaren på min snutteplutt!

Mycket riktigt

Så var det halsfluss, stackars mig! Så efter 3 timmar på ck och Apoteket hade jag fått min penicillin och har nu börjat på den. Så snart mår jag bra igen 👍

Sjuk :(

Sitter på Citykliniken och har gjort sedan kl 9, typ 1,5 timme.. Dryyygt! Och har ännu inte kommit in. I måndags kväll fick jag ont i halsen och har bara blivit värre, hade feber igår, första gången jag har det i vuxen ålder. Och ont i hela kroppen och kände mig allmänt sjuk, är typ stensäker på at det är halsfluss, sällan? Ja fast det var faktiskt 3 år sedan sist iofs men innan dess hade jag det flera ggr om året.

Till något roligare, i fredags när jag jobbade på kopparängens servicehus så erbjöd dom mig jobb där till minst den 31:e augusti. Jag tackade nej för att jag har svårt för att alltid kunna jobba kvällar och helg men dom sa att dom skulle fixa det så att när jag inte kunde så gjorde det inget för dom ville så gärna ha mig där. Åh då blir man glad. Så numera och ett tag framöver jobbar jag där, skönt med schema faktiskt. :)

Tillbaka till detta, ska hämta w kl 14 på dagis, vi kan ju hoppas att jag har hunnit komma in tills dess. Åh!

Köss

William imorses med sin angrybird väska och flippflopps från Grekland :)

Ny klänning

Har fyndat på facebook, en klänning för 80 kr som kommer passa perfekt till midsommar! :)

Hej på er

Då var det en ny vecka igen. Har haft en riktigt bra helg. Felicia fyllde år igår så detta firade vi i lördags hemma hos henne. Då blev en rolig fest med både killar och tjejer för en gång skull, haha. Sen drog vi ner istan, där träffade jag min bror och Sofia så fixade in dom på Tages. Där var Sabina också så dansade mest med dom och hade det allmänt skoj! :)

Bakissöndagen spenderades med födelsedagsgrisen och Lollo med pizza från Rhodos. Sen fick jag hem min lilla plutt som hade varit hos sin pappa. Jag och Lollo gick en hyfsat lång runda med vagnen. Sen somnade jag gott till despan som vanligt.

Idag ska jag jobba kväll, så börjar först 15,45. Min farmor kommer hit och passar William. Har bestämt att jag ska sätta upp William på lilla dag och natt, säkert mega lång kö. Annars kommer jag aldrig kunna jobba som jag vill..

Ha en fin dag, hörs. Köss

Back home

Då var man hemma igen efter en helst fantastiskt vecka hos en utav mina bästa vänner. Det bästa utav allt har varit att få se hur hon bor och hur hennes liv där borta ser ut. Och vi hade verkligen turen att hon kunde umgås med oss hela tiden och köra oss överallt i dom backarna. Sista kvällen (i lördags) var vi ute och åt, efter middagen och massa gående fram och tillbaka lyckades pågarna somna i vagnarna så vi satte oss med öl, drinkar och efterrätt och njöt... Var ute till efter 22, enda kvällen det hände haha.

Och i torsdags så var 3 utav Alexandras tjejkompisar hemma hos "oss". Vi hade gjort fint på terassen med massa tända ljus och satt det och drack drinkar, åt plockmat och njöt. Annars har våra dagar spenderats på stranden och hemma så barnen har lekt.

Idag jobbar jag och ska väl göra det resten utav veckan. William är på dagis, ända till kl 15 idag. Men han verkade glad imorses när jag lämnade honom, han har nog saknat sitt dagis. Och min kväll kommer bestå utav bla tvätt 👍

Tack Alexandra min fina vän för en underbar vecka hos dig! ❤

Köss

Hej igen

Skulle publicera detta igår innan middagen men som vanligt fungerade inte...

Gårdagen, spenderades först vid poolen på strand hotellet. Sen blev det lite lunch där. Efter det hämtade vi Katie på förskolan och barnen fick leka här hemma. Sen körde vi ner till stan för lite fik med vars en frappe till oss vuxna och glass till barnen. Och kvällen var inget rolig för min del. William ville inte somna och det känns som om han och jag har varit vakna mer eller mindre hela natten, blev verkligen inte mycket sömn, pjuh!

Idag, vi körde till en strand i närheten amopi, så mycket finare, lugnare och mysigare. William tog igen sig och sov ca 3 timmar i vagnen så hans mamma fick sola i fred. Och ja jag har bränt mig mycket mer än vanligt, förstår inte vad det är med mig.. Speciellt mina ben och rygg. Så får sola med handduk på.. Skoj. Så bli inte förvånade om jag är helt blek när jag kommer hem :( efter solandet så åt vi lunch på stranden och körde sen och hämtade lilla Katie.

Nu är My och Alexander färdiga i duschen så nu är det min och Williams tur. Ikväll ska vi fyra plus Alexandra såklart ut och äta. Ska bli fint.

Puss och köss till er

Hej från Grekland!

Nu har vi varit här i 2 dagar.

Söndag, flygresan gick bra, fast landningen var väldigt jobbig då det blåste riktigt mycket. Men uppe i luften var det hur lugnt som helst. W och A var vakna nästan hela flygresan, dom somnade ca 10 min innan landning, bra.. Sen mötte Alexandra oss på flygplatsen och vi åkte i hennes fina bil hem till hennes stora, fina hus. Helt galet så fint här är, speciellt den stora terassen med utsikt över havet och hela staden. Hela söndagen spenderades här hemma. Lekte med alla barnen, gjorde grekisk sallad, drack lite sangria. Sen somnade jag och My vid 20 tror jag. Lagom trötta. ;) och ja vi bor inne i deras hus, Alexandra ville hellre ha oss här och det är vi glada för. Meningen var att vi skulle bo i ett litet hus utanför.

Måndag, åt nybakat grekiskt bröd till frukost som andreas var iväg och handlade, åh vad jag älskar det! Sen körde vi till stranden, badade och solade. Ganska kallt i havet så killarna gillar inte det. Efter deras nap så åt vi lunch på ett strand hotell. Grekisk sallad med tzatziki givetvis. Vi frågade om vi fick lov att bada i deras pool under semestern om vi åt där på lunchen, det fick vi! :) så dit ska vi idag efter en stund på stranden. Alexandra har ju en nanny så hon är med oss hela tiden, vilket vi tycker är jätte skönt (och trevligt såklart) då vi slipper gå i dessa backar och har privatchaffis/guide. Sen igårkväll var vi ute och åt på akropolis, pågarna sov i vagnen. Vi åt mousaka och den var riktigt god. Sen fick My äran att köra hem för jag och Alexandra drack till maten :) lite nojjig var man men hon klarade det galant! Och ja Andreas åkte till Athen igår, så det blir en riktig tjejvecka 👍

Så nu har ni lite koll på mig.
Hörs, köss!

Då var vi påväg!

Sitter just nu i bilen tillsammans med Fredric, My, William och Alexander. Vi är påväg mot Malmö arena där vi ska ta tåget mot Kastrup. Fredric är snäll och kör oss.. Åh jag längtar så till kl 10 grekisk tid då vi är framme på karpathos och Alexandra möter oss och vi ska få se hennes hem.

Nu ska vi ha en underbar vecka, och ni får ha det så bra här hemma. Bloggar om det finns tid och möjlighet.

Puss och köss!

Pigga killar just nu som inte gillar blixten.. Haha